reklama

Libera me

Je temný a mrazivý večer. Na chodbe sa striedajú sféry svetla a temna. Raz som tu ja, raz zase on. Život – Smrť. Dobro a zlo? Ja alebo on? V tme sa strácam a vo svetle slabne on.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Z okolitých izieb sa valí ticho, len niekde v neurčite „ Libera Me“. Môj kľúč na  okamih jasne oddeľuje obe existencie, no na bunke je opäť všetko nejasné a hranice sa pomaly strácajú. Všetko ako obyčajne. Na izbe sa šíri pach mrciny a na chodbe tomu ešte pomáha chladnička. Chvíľu sa venujeme bielemu sexu a vyvrcholením je pivo v našej ruke. „Libera Me.“ Spolubývajúci tuho spí otočený chrbtom ku mne. Červeň na jeho vankúši je už dlho zaschnutá. Radšej tu jeho zohavenú tvár ani nechcem vidieť a tak zo seba pomaly zhadzujem tašku a vlečiem sa do sprchy. Asi dvakrát som skoro padol na zem, zachytiac sa len jednej steny. Tie návaly slabosti ma s istotou začínajú naozaj vyčerpávať... „Asi ho raz zabijem“... povedal som šepotom. „Neskoro“ , povedal som nevedomky a celkom nahlas. „ Libera Me!“V sprche tečie len studená voda a ticho na bunke je tak ešte viac hmatateľné. Snáď pozerám veľa filmov, ale viem že túžim, aby ma teraz niekto rýchlo dobodal. V tom mi do sprchy vtrhne Zdeno a niečo hovorí. Ešte ho tak počuť, alebo keby mal nad hlavou  aspoň bublinu ako v komiksoch, v ktorej by sa zobrazovali jeho slová. „Ti fakt nerozumiem pusa.“   A prečo preboha piješ vodu zo sprchy a prečo to kurva robíš, keď v nej stojím a snažím sa oddýchnuť si. „Libera Me.“ A možno by to tak bolo fakt lepšie, možno by tu bol konečne pokoj.   Prečo je všade také ticho, keď predsa všetci niečo robia. Päť ľudí, tri činnosti, jedno a to isté ticho. Musím o tom prestať tak rozmýšľať.„Môžu byť dvaja ak mi to dovolíš,“ povedal mi zamatovým hlasom do ucha. „Dvaja?“„Konečný výsledok záleží na tebe.“ V tom mi zazvonil mobil. „Libera Me.“ Ako sa sem dostal. No, mohol som sa aj vyzliecť, kým som sem vošiel. Konečne počujem aj iné hlasy. Vo dverách sa rozpráva „A“ a rád by som vedel s kým, ale takto tam hádam nepôjdem. A: Jasné. Dnes o desiatej tu budem. V pohode. B: Výborne. Naše sedenie sa teda môže konať. A hádam sa nám podarí zistiť dôvod jeho morbídnych sexuálnych chúťok. Ale osobne to tipujem na nejaký druh schizofrénie . A: OK Sigmund, tak teda večer.Dvere do chodby sa ticho zavreli. Ja: Kto je ten Sigmund? A: Ale, len taký chlapík z minulosti. Stratil šťastie, tak sa stal tým čím je. A tebe sa čo stalo miláčik?Ja: Som sa bol trochu osviežiť. Prečo počujem len jeho a kto bol ten Sigmund? „Libera me.“ Zvyšok rozhovoru a večera celkovo si pamätám len matne. Všade sa točil chľast a s ním aj celá izba. Pamätám si akurát nejaký šum a pomedzi to nejaké tie slová. Šum, smrť, šum, Freud, šum, šum, Peter Pan, šum, krik, „Libera Me“, krv, studený nôž, šum. Stojím pred zrkadlom, ktoré som si zobral z kúpeľne a snažím sa dať dokopy. Zmyť tú krv... Je 21.40  Druhé Ja: Hmm... Tak konečne som tu. Tu a konečne 100 - percentný. Pekne, pekne. Som celkom rád, že si to vzdal, už mi tu totiž všetci liezli na nervy. Oni aj tie ich pseudorozhovory o smrti a fenoméne večnej mladosti ako bol zobrazený u Petra Pana. Takže čo to tu máme? Dvaja mŕtvi kolegovia. Teda ak nepočítam toho tvojho spolubývajúceho, ktorého som si podal pred týždňom keď spal. Tvojho priateľa mi je síce ľúto, ale sám si o to žiadal. Nemal sem volať toho psychiatra. Ale veď ešte máme čas. O chvíľku by tu mal byť aj on. V tom sa otvorili dvere do izby a v nich stál Zdeno. Nachľastaný si celkom prirodzene nič nevšimol, len sa pokojne celou váhou opieral o skriňu a spustil: „ Počul som, že sa tu bavíte, tak som sa došiel pripojiť na párty. Čo sa oslavuje?“Druhé ja: Sa kľudne pridaj. Čím viac ľudí, tým väčšia zábava...

Lukáš Bandas

Lukáš Bandas

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Motto: nefajčim, ale snažím sa s tým prestať. Motto: život je pes. psov mam celkom rad. Zoznam autorových rubrík:  poviedkyked malo spim tak mi zvykne ..denníkSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu